Dieta śródziemnomorska

Jak twierdzą naukowcy, dieta śródziemnomorska jest najbardziej godnym polecenia sposobem odżywiania, dzięki któremu osoby mające nadwagę mogą pozbyć się zbędnych kilogramów. Co więcej, składniki zawarte w tej diecie mogą poprawić nasz wygląd oraz korzystnie wpłynąć na zdrowie. Dzięki temu, że każdego dnia przyjmujemy 1600 kalorii nie musimy się martwić, że zdarzy nam się osłabnąć jak to bywa w przypadku diet monotematycznych oraz głodówek.

Warto dodać również, że dieta śródziemnomorska jest odpowiednio zbilansowana, dlatego nie musimy obawiać się, że zabraknie nam ważnych składników odżywczych niezbędnych do funkcjonowania naszego organizmu. W owej diecie znajdziemy mnóstwo ryb chętnie spożywanych przez mieszkańców rejonu basenu Morza Śródziemnego, owoce, warzywa, oliwki, oliwę z oliwek, olej, różnego rodzaju sery oraz awokado.

Co ciekawe, w tym sposobie odżywiania dozwolone jest zjadanie ciemnej czekolady, co z pewnością spodoba się miłośnikom tego przysmaku. Dzięki stosowaniu diety śródziemnomorskiej możemy zrzucić aż osiem kilogramów w ciągu zaledwie miesiąca, a to, że dieta jest właściwie zbilansowana pozwala stosować ją przez resztę życia. Zawarte w niej tłuszcze nienasycone są naszym sprzymierzeńcem, bowiem to właśnie dzięki ich obecności następuje redukcja tłuszczu w organizmie.

Do minusów stosowania tego sposobu odżywiania należą wzdęcia, które występują jednak tylko i wyłącznie w początkowej fazie stosowania diety śródziemnomorskiej. Powodem jest właśnie spożywanie większej niż dotychczas ilości tłuszczów nienasyconych. Jeśli natomiast chodzi o ilość spożywanych posiłków w ciągu dnia, to nie wynosi ona ani trzy, ani pięć, tylko cztery.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 6.7/10 (20 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)