Nowe samochody są coraz tańsze

“Puls Biznesu” podaje, że dilerzy aut są zmuszeni obniżać ceny nowych samochodów. Skłonił ich do tego mocny złoty. Z kolei styczniowe promocje zaowocowały skokiem sprzedaży – dodaje dziennik.

W “Pulsie Biznesu” czytamy, że umacnianie się złotego względem dolara i euro zaczęło zachęcać ludzi do indywidualnego sprowadzania z zagranicy (np. z Niemiec) nowych lub prawie nowych aut. Taki import stanowi coraz poważniejszą konkurencję w stosunku do oferty krajowych autosalonów.

Pierwsze na obniżki zdecydowali się producenci marek z wyższej półki. Następnie przyszedł czas na segment aut popularnych. Teraz do tego grona dołączyli Japończycy. “Na to czekali polscy klienci” – zaznacza Wojciech Drzewiecki, szef firmy analitycznej “Samar”.

“Puls Biznesu” dodaje, że swoje robiła zmasowana akcja wyprzedażowa rocznika 2007. Miesiąc okazał się dla producentów aut wyjątkowo dobry. Według Samaru, Polacy kupili o 24,6 procent więcej samochodów osobowych niż w styczniu 2007 roku.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 7.9/10 (8 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)